1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
| #include <clx.h> //заголовочний файл для біблиотеки CLX
#include <gl.h> // заголовочний файл для біблиотеки OpenGL32
#include <glu.h> // заголовочний файл для біблиотеки GLu32
#include <glaux.h> // заголовочний файл для біблиотеки GLaux
#include <windows.h>
#pragma hdrstop
static HGLRC hRC; // контекст візуалізації
static HDC hDC; // контекст GDI
BOOL keys[256], // масив для зберігання стану натиснення клавіш
km=FALSE, // прапорець стану активності клавіатури
mm=FALSE, // прапорець стану активності миші
mousem=FALSE; // прапорець переміщення миші
int mouse1, mouse2; // координати положення миші
GLuint texture[16]; // масив текстур
int frame=0, frameCount=4;
int xSize = 1600, // робоча ширина вікна
ySize = 900; // робоча висота вікна
AUX_RGBImageRec *textures;
GLUquadricObj *q; // графічний обєкт
int Interval = 10000;
void __stdcall someFunc (HWND hwnd, UINT uMsg, UINT_PTR idEvent, DWORD dwTime)
{
frame++;
if (frame>=frameCount) {frame=1;}
}
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma argsused
// ================================== завантаження текстур
GLvoid InitTexture(int num, char *name)
{
// завантаження малюнка з файлу в масив текстур
textures = auxDIBImageLoad(name);
glGenTextures(1, &texture[num]);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[num]);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR);
glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D, 0, 3, textures->sizeX, textures->sizeY, 0,GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, textures->data);
}
// ================================== ініціалізація параметрів кадра
GLvoid Init(GLsizei Width, GLsizei Height) // Вызвать после создания окна GL
{
InitTexture(0, "1back.bmp"); // завантаження текстури фону
InitTexture(1, "2bird1.bmp"); // завантаження текстури 1 лебідя
InitTexture(2, "2bird2.bmp"); // завантаження текстури 2 лебідя
InitTexture(3, "3wave.bmp"); // завантаження текстури хвиль
glEnable(GL_TEXTURE_2D); // дозвіл накладання текстури
glClearColor(0.0f, 0.0f, 0.0f, 0.0f); // очищення екрану (чорний колір)
glClearDepth(1.0); // очищення буфера глибини
glDepthFunc(GL_LESS); // вибір типу теста глибини
glEnable(GL_DEPTH_TEST); // дозвіл тесту глибини
glShadeModel(GL_SMOOTH); // згладження кольорів
glMatrixMode(GL_PROJECTION); // вибір матриці проекції
glLoadIdentity(); // скидання матриці проекції
glOrtho(-(GLfloat)Width/2,(GLfloat)Width/2,-(GLfloat)Height/2,(GLfloat)Height/2, -800,800);
// параметри орттгональної моделі кадру
glMatrixMode(GL_MODELVIEW); // вибір матриці перегляду моделі
}
// ================================== малювання фону
GLvoid BG()
{
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]); // накладання поточної текстури
glEnable(GL_BLEND);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA); // параметри прозорості
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);// очищення кадру та буфера глибини
glLoadIdentity(); // скидання матриці
glBegin(GL_QUADS); // фоновий малюнок
glTexCoord2f(0.0f, 0.0f); glVertex3f(-xSize/2, -ySize/2, -100.0f); // нижній лівий
glTexCoord2f(1.0f, 0.0f); glVertex3f( xSize/2, -ySize/2, -100.0f); // нижній правий
glTexCoord2f(1.0f, 1.0f); glVertex3f( xSize/2, ySize/2, -100.0f); // верхній правий
glTexCoord2f(0.0f, 1.0f); glVertex3f(-xSize/2, ySize/2, -100.0f); // верхній лівий
glEnd();
}
// ================================== малювання птаха
GLvoid WaterBird(int frame)
{
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[frame]); // вибір текстури птаха
glEnable(GL_BLEND);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE); // змішування
glEnable(GL_BLEND); // дозвіл прозорості
glBegin(GL_QUADS); // область для відображення птаха
glTexCoord2f(0.0f, 0.0f); glVertex3f(-xSize/2, -ySize/2, -100.0f); // нижній лівий
glTexCoord2f(1.0f, 0.0f); glVertex3f( xSize/2, -ySize/2, -100.0f); // нижній правий
glTexCoord2f(1.0f, 1.0f); glVertex3f( xSize/2, ySize/2, -100.0f); // верхній правий
glTexCoord2f(0.0f, 1.0f); glVertex3f(-xSize/2, ySize/2, -100.0f); // верхній лівий
glEnd();
}
// =========================================== малювання сцени
GLvoid PicDraw(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);// очищення кадру та буфера глибини
glLoadIdentity(); // скидання матриці
glEnable(GL_BLEND); // дозвіл прозорості
glColor4f(1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f); //білий колір, прозорість100%
BG(); // малювання фону
WaterBird(1);
//SetTimer(hWnd,0,Interval,(int(_stdcall*)())someFunc); // ТУТ ПРОБЛЕМА
WaterBird(2); // малювання птаха 2
}
// ================================== віконна процедура
LRESULT CALLBACK WindProc(HWND hWnd,
UINT message,
WPARAM wParam,
LPARAM lParam)
{
RECT Screen; // прямокутник вікна для зберігання розмірів
GLuint PixelFormat;
static PIXELFORMATDESCRIPTOR pfd=
{
sizeof(PIXELFORMATDESCRIPTOR), // розмір структури
1, // номер версії
PFD_DRAW_TO_WINDOW | PFD_SUPPORT_OPENGL | PFD_DOUBLEBUFFER, PFD_TYPE_RGBA,
// малювання вікна + підтримка OpenGL + подвійний буфер + RGBA формат
32, // вибір глибини кольору
0, 0, 0, 0, 0, 0, // ігнорування параметрів кольорів
0, 0, // ігнорування буфера прозорості
0, // ігнорування буфера акумуляції
0, 0, 0, 0, // ігнорування буфера акумуляції
32, // 32 бітний Z-буфер (буфер глибини)
0, // ігнорування буфера траффарета
0, // ігнорування допоміжних буферів
PFD_MAIN_PLANE, // основний шар для малювання
0,
0, 0, 0 // ігнорування шарових масок
};
switch (message) // перебір типів повідомлень
{
case WM_CREATE: // створення вікна
hDC = GetDC(hWnd); // отримання контексту пристрою для вінка
PixelFormat = ChoosePixelFormat(hDC, &pfd);
// знаходження формат пікселів, що підтримується
if (!PixelFormat)
{
MessageBox(0, "Неможливо знайти відовідний формат пікселів.", "Помилка!", MB_OK | MB_ICONERROR);
PostQuitMessage(0); // повідомлення для заверщення програми
break; //
}
if(!SetPixelFormat(hDC,PixelFormat,&pfd))
{
MessageBox(0, "Неможливо встановити формат пікселів.", "Помилка!", MB_OK | MB_ICONERROR);
PostQuitMessage(0); // повідомлення для заверщення програми
break;
}
hRC = wglCreateContext(hDC);
if(!hRC)
{
MessageBox(0, "Неможливо створити контекст рендерингу GL.", "Помилка!", MB_OK | MB_ICONERROR);
PostQuitMessage(0); // повідомлення для заверщення програми
break;
}
if(!wglMakeCurrent(hDC, hRC))
{
MessageBox(0, "Неможливо активувати GLRC.", "Помилка!", MB_OK | MB_ICONERROR);
PostQuitMessage(0); // повідомлення для заверщення програми
break;
}
GetClientRect(hWnd, &Screen); // отримання розмірів клієнтської частини вікна
Init(Screen.right, Screen.bottom); // ініціалізація кадру з розмірами вікна
break;
case WM_DESTROY: // знищення вікна
case WM_CLOSE: // закриття вікна
ChangeDisplaySettings(NULL, 0);
wglMakeCurrent(hDC,NULL);
wglDeleteContext(hRC);
ReleaseDC(hWnd,hDC);
PostQuitMessage(0);
break;
case WM_TIMER:
switch (wParam) // в wParam сообщения WM_TIMER хранится идентификатор таймера
{
case 0:
KillTimer (hWnd, 0); // уничтожение таймера с интервалом минута
frame+=1; // следующий кадр
Interval = 5000;
// создание таймера с интервалом 0,2 и уже с нашей процедурой смены кадров
break;
}
case WM_KEYDOWN: // відстеження натиснення клавіші на клавіатурі
keys[wParam]=true; // запамятати натиснуту клавішу
if (!keys['1'] && !keys['2'] && !keys['3'] && !keys['4'] && !keys['5'] && !keys['6'] && !keys['7']) {km=TRUE;}
// якщо не цифри 1-7, то можна буде виходити з програми
break;
case WM_KEYUP: // відстеження відпускання натисненої клавіші
keys[wParam]=false;
break;
case WM_LBUTTONDOWN: // відстеження натиснення лівої кнопки миші
case WM_RBUTTONDOWN: // відстеження натиснення правої кнопки миші
case WM_MOUSEWHEEL: // відстеження руху коліщатка миші
mm=TRUE;
break;
case WM_MOUSEMOVE: // відстеження руху миші
mouse2= LOWORD(lParam);
if (!mousem)
{
mouse1=mouse2;
mousem=TRUE;
}
if (mouse1!=mouse2) mm=TRUE;
break;
default:
return (DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam));
}
return (0);
}
// ================================== головна процедура
WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow)
{
MSG msg; // структура повідомлення Windows
WNDCLASS wc; // структура класу Windows для встановлення типу вікна
HWND hWnd; // дескриптор вікна
wc.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW | CS_OWNDC;
wc.lpfnWndProc = (WNDPROC) WindProc; // призначення віконної процедури
wc.cbClsExtra = 0;
wc.cbWndExtra = 0;
wc.hInstance = hInstance;
wc.hIcon = NULL;
wc.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);
wc.hbrBackground = NULL;
wc.lpszMenuName = NULL;
wc.lpszClassName = "OpenGL WinClass";
if(!RegisterClass(&wc))
{
MessageBox(0,"Помилка при реєстрації класу вікна.", "Помилка!", MB_OK | MB_ICONERROR);
return FALSE;
}
hWnd = CreateWindow(
"OpenGL WinClass",
"Озеро та птахи", // заголовок вікна
WS_POPUP | WS_CLIPCHILDREN | WS_CLIPSIBLINGS,
0, 0, // координати початкової точки вікна (верхній лівий кут)
xSize, ySize, // ширина та висота вікна
NULL,
NULL,
hInstance,
NULL);
if(!hWnd)
{
MessageBox(0,"Помилка при створенні вікна.", "Помилка!", MB_OK | MB_ICONERROR);
return FALSE;
}
DEVMODE dmScreenSettings; // структура для пристрою виведення зображення
memset(&dmScreenSettings, 0, sizeof(DEVMODE)); // виділення пам'яті для структури
dmScreenSettings.dmSize = sizeof(DEVMODE); // розмір структури
dmScreenSettings.dmPelsWidth = xSize; // ширина екрану
dmScreenSettings.dmPelsHeight = ySize; // висота экрану
dmScreenSettings.dmFields = DM_PELSWIDTH | DM_PELSHEIGHT; // режим пікселя
ChangeDisplaySettings(&dmScreenSettings, CDS_FULLSCREEN); // повний екран
ShowWindow(hWnd, SW_SHOW); // візуалізація створеного вікна
UpdateWindow(hWnd); // оновлення вікна
SetFocus(hWnd); // активізація вікна
ShowCursor(false); // приховання курсору
SetTimer(hWnd,0,Interval, 0);
while (1)
{
// обработка системних повідомлень
while (PeekMessage(&msg, NULL, 0, 0, PM_NOREMOVE))
{
if (GetMessage(&msg, NULL, 0, 0))
{
TranslateMessage(&msg);
DispatchMessage(&msg);
}
else
{
return TRUE;
}
}
//PicDraw(); // малювання сцени
BG();
SetTimer(hWnd,0,Interval, 0); // тут должна быть задежка в минуту
WaterBird(frame);
SetTimer(hWnd,0,Interval, 0); // тут в 0.2 секунды
WaterBird(frame); // малювання птаха 2
SwapBuffers(hDC); // перемикання буферу екрана
if (mm || km) SendMessage(hWnd,WM_CLOSE,0,0);
// вихід, якщо було активовано мишу або клавіатуру
}
}
//--------------------------------------------------------------------------- |