Форум программистов, компьютерный форум, киберфорум
Наши страницы
C++: WinAPI
Войти
Регистрация
Восстановить пароль
 
Рейтинг 4.60/25: Рейтинг темы: голосов - 25, средняя оценка - 4.60
John_Pa9JIbHuK
Добрый самаритянин
1101 / 617 / 136
Регистрация: 31.03.2009
Сообщений: 2,568
#1

createevent

03.01.2010, 15:17. Просмотров 4464. Ответов 2
Метки нет (Все метки)

Всем привет
Delphi
1
h:=createevent(nil,true,false,'et');
Объасните плиз смысл createevent по подробнее плиз как где и зачем он нужен
0
Надоела реклама? Зарегистрируйтесь и она исчезнет полностью.
Similar
Эксперт
41792 / 34177 / 6122
Регистрация: 12.04.2006
Сообщений: 57,940
03.01.2010, 15:17
Ответы с готовыми решениями:

CreateEvent и С++
Здравсти, Возник вопрос во время написания программы, есть 2 платы канала ввода-вывода по...


Искать еще темы с ответами

Или воспользуйтесь поиском по форуму:
2
schdub
Эксперт С++
3030 / 1374 / 419
Регистрация: 19.01.2009
Сообщений: 3,664
Завершенные тесты: 1
03.01.2010, 19:10 #2
Event - объект синхронизации, через который можно уведомить один или несколько ожидающих потоков, о наступлении какого-либо события.

MSDN:

An event object is a synchronization object whose state can be explicitly set to signaled by use of the SetEvent or PulseEvent function. Following are the two types of event object.

Manual-reset event An event object whose state remains signaled until it is explicitly reset to nonsignaled by the ResetEvent function. While it is signaled, any number of waiting threads, or threads that subsequently specify the same event object in one of the wait functions, can be released.
Auto-reset event An event object whose state remains signaled until a single waiting thread is released, at which time the system automatically sets the state to nonsignaled. If no threads are waiting, the event object's state remains signaled.


The event object is useful in sending a signal to a thread indicating that a particular event has occurred. For example, in overlapped input and output, the system sets a specified event object to the signaled state when the overlapped operation has been completed. A single thread can specify different event objects in several simultaneous overlapped operations, then use one of the multiple-object wait functions to wait for the state of any one of the event objects to be signaled.

A thread uses the CreateEvent function to create an event object. The creating thread specifies the initial state of the object and whether it is a manual-reset or auto-reset event object. The creating thread can also specify a name for the event object. Threads in other processes can open a handle of an existing event object by specifying its name in a call to the OpenEvent function. For additional information about names for mutex, event, semaphore, and timer objects, see Interprocess Synchronization.

A thread can use the PulseEvent function to set the state of an event object to signaled and then reset it to nonsignaled after releasing the appropriate number of waiting threads. For a manual-reset event object, all waiting threads are released. For an auto-reset event object, the function releases only a single waiting thread, even if multiple threads are waiting. If no threads are waiting, PulseEvent simply sets the state of the event object to nonsignaled and returns.
0
Rififi
2363 / 1056 / 104
Регистрация: 03.05.2009
Сообщений: 2,656
03.01.2010, 20:00 #3
John_Pa9JIbHuK,

Объасните плиз смысл createevent по подробнее плиз как где и зачем он нужен

Читай Рихтера, "Windows для профессионалов"
0
Ответ Создать тему
Опции темы

КиберФорум - форум программистов, компьютерный форум, программирование
Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions, Inc.
Рейтинг@Mail.ru