1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
| using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using Tao.FreeGlut;
using Tao.OpenGl;
// клас частин кубика, кубик-рубик складається з 27 маленьких кубиків.
class Small_Cube
{
// шість граней - шість кольорів
public int[] color = new int[6];
// розмір ребра
public float size;
void Small_Cube()
{
Gl.glColor3f(0,0,0);
size = 0.0F;
}
// поворот на площині X0Y
public void rotateZ()
{
int tmp= color[5];
color[5] = color[3];
color[3] = color[4];
color[4] = color[2];
color[2] = tmp;
}
// поворот на площині X0Z
public void rotateY()
{
int tmp = color[2];
color[2] = color[1];
color[1] = color[3];
color[3] = color[0];
color[0] = tmp;
}
// поворот на площині Y0Z
public void rotateX()
{
int tmp = color[0];
color[0] = color[4];
color[4] = color[1];
color[1] = color[5];
color[5] = tmp;
}
public void setColor(int i, int color)
{
this.color[i] = color;
}
public char[] at(int i)
{
// розбиваємо color[i] на 3 складові
_color[0] = color[i] >> 16;
_color[1] = color[i] >> 8;
_color[2] = color[i] ;
return _color;
}
// малювання куба:
public void draw()
{
Gl.glPushMatrix();
Gl.glBegin(Gl.GL_QUADS);
// верх
Gl.glColor3ubv(at(0));
Gl.glNormal3f(0, 0, 1);
Gl.glVertex3f(size, size, size);
Gl.glVertex3f(0F, size, size);
Gl.glVertex3f(0, 0, size);
Gl.glVertex3f(size, 0, size);
// низ
Gl.glColor3ubv(at(1));
Gl.glNormal3f(0, 0, -1);
Gl.glVertex3f(size, 0, 0);
Gl.glVertex3f(0, 0, 0);
Gl.glVertex3f(0, size, 0);
Gl.glVertex3f(size, size, 0);
// передня частина
Gl.glColor3ubv(at(2));
Gl.glNormal3f(0, -1, 0);
Gl.glVertex3f(size, 0, size);
Gl.glVertex3f(0, 0, size);
Gl.glVertex3f(0, 0, 0);
Gl.glVertex3f(size, 0, 0);
// задня частина
Gl.glColor3ubv(at(3));
Gl.glNormal3f(0, 1, 0);
Gl.glVertex3f(size, size, 0);
Gl.glVertex3f(0, size, 0);
Gl.glVertex3f(0, size, size);
Gl.glVertex3f(size, size, size);
// зліва
Gl.glColor3ubv(at(4));
Gl.glNormal3f(-1, 0, 0);
Gl.glVertex3f(0, size, size);
Gl.glVertex3f(0, size, 0);
Gl.glVertex3f(0, 0, 0);
Gl.glVertex3f(0, 0, size);
// справа
Gl.glColor3ubv(at(5));
Gl.glNormal3f(1, 0, 0);
Gl.glVertex3f(size, size, 0);
Gl.glVertex3f(size, size, size);
Gl.glVertex3f(size, 0, size);
Gl.glVertex3f(size, 0, 0);
Gl.glEnd();
Gl.glPopMatrix();
}
// малювання куба зі зміщенням (x, y, z)
public void draw(double x, double y, double z)
{
Gl.glPushMatrix();
Gl.glTranslated(x, y, z);
draw();
Gl.glPopMatrix();
}
private char[] _color= new char[4];
};
class Cube
{
// 27 частин
Small_Cube[,,] a=new Small_Cube[3, 3, 3];
// зберігаємо кут повороту кожної грані
int[] rotate=new int[6];
// розмір кубика-рубика
double size;
// кольори граней
int[] color = new int[6];
// зберігаємо номер грані, яка повертається або -1, якщо нічого не повертається
public int current;
public Cube()
{
}
public Cube(float size, int[] color)
{
clear(size, color);
}
public void clear(float size, int[] color)
{
this.size = size;
current = -1;
int i, j, k;
for(i = 0; i < 6; i++)
this.color[i] = color[i];
// верх
for(i = 0; i < 3; i++)
for(j = 0; j < 3; j++)
a[i,j,2].setColor(0, color[0]);
// низ
for(i = 0; i < 3; i++)
for(j = 0; j < 3; j++)
a[i,j,0].setColor(1, color[1]);
// спереду
for(k = 0; k < 3; k++)
for(j = 0; j < 3; j++)
a[j,0,k].setColor(2, color[2]);
// позаду
for(k = 0; k < 3; k++)
for(j = 0; j < 3; j++)
a[j,2,k].setColor(3, color[3]);
// зліва
for(i = 0; i < 3; i++)
for(k = 0; k < 3; k++)
a[0,k,i].setColor(4, color[4]);
// справа
for(i = 0; i < 3; i++)
for(k = 0; k < 3; k++)
a[2,k,i].setColor(5, color[5]);
for(i = 0; i < 3; i++)
for(j = 0; j < 3; j++)
for(k = 0; k < 3; k++)
a[i,j,k].size = (size / 3.0) * 0.95;
}
public void draw()
{
const double K = 0.65;
// малюємо куб чорного кольору
Gl.glPushMatrix();
Gl.glColor3f(0, 0, 0);
Gl.glTranslatef(((1.0 - K)/2)*size + K*size/2, ((1.0 - K)/2)*size + K*size/2, ((1.0 - K)/2)*size + K*size/2);
Glut.glutSolidCube(size * K);
Gl.glPopMatrix();
memset(ok, true, sizeof(ok));
if (current != -1)
{
Gl.glPushMatrix();
int i, j, k;
if (current == 0 || current == 1)
{
// 0 <= current <= 1 показує, що зараз крутиться грань на площині X0Y
// current = 0 - нижня частина
// current = 1 - верхня частина
k = (current & 1) * 2;
for(i = 0; i < 3; i++)
for(j = 0; j < 3; j++)
ok[i,j,k] = false;
// теперь крутимо грань під номером current на кут rotate[current] відносно центра цієї грані
Gl.glTranslated(size / 2, size / 2, 0); // зсуваємось до центру
Gl.glRotatef(rotate[current], 0, 0, 1); // крутимо
Gl.glTranslated(-size / 2, -size / 2, 0); // зсуваємось назад
// малюємо
for(i = 0; i < 3; i++)
for(j = 0; j < 3; j++)
a[i,j,k].draw(size / 3 * i, size / 3 * j, size / 3 * k);
}
// аналогічно з іншими гранями
else if (current == 2 || current == 3)
{
j = (current & 1) * 2;
for(i = 0; i < 3; i++)
for(k = 0; k < 3; k++)
ok[i,j,k] = false;
Gl.glTranslated(size / 2, 0, size / 2);
Gl.glRotatef(rotate[current], 0, 1, 0);
Gl.glTranslated(-size / 2, 0, -size / 2);
for(i = 0; i < 3; i++)
for(k = 0; k < 3; k++)
a[i,j,k].draw(size / 3 * i, size / 3 * j, size / 3 * k);
}
else if (current == 4 || current == 5)
{
i = (current & 1) * 2;
for(j = 0; j < 3; j++)
for(k = 0; k < 3; k++)
ok[i,j,k] = false;
Gl.glTranslated(0, size / 2, size / 2);
Gl.glRotatef(rotate[current], 1, 0, 0);
Gl.glTranslated(0, -size / 2, -size / 2);
for(j = 0; j < 3; j++)
for(k = 0; k < 3; k++)
a[i,j,k].draw(size / 3 * i, size / 3 * j, size / 3 * k);
}
Gl.glPopMatrix();
}
for(int i = 0; i < 3; i++)
for(int j = 0; j < 3; j++)
for(int k = 0; k < 3; k++)
if (ok[i,j,k])
// тепер малюємо ті деталі, які не повертались вище,
// они відмічені ok[i][j][k] = true
a[i,j,k].draw(size / 3 * i, size / 3 * j, size / 3 * k);
}
public void rot90(int idx, int sign)
{
int i, j, k;
// sign задається в залежності від напрямку
// sign = -1, sign = 1
// якщо sign = -1, крутимо 3 раза
if (sign == -1)
sign = 3;
while(sign--!=0)
{
if (idx == 0 || idx == 1)
{
k = (idx & 1) * 2;
// копіюємо повернуту на 90 градусів верхню/нижню грань
// в масив tmp, потім грані присвоюємо tmp
// і повертаємо кожну деталь цієї грані
for(i = 0; i < 3; i++)
for(j = 0; j < 3; j++)
tmp[j,2 - i] = a[i,j,k];
for(i = 0; i < 3; i++)
for(j = 0; j < 3; j++){
tmp[i,j].rotateZ();
a[i,j,k] = tmp[i,j];
}
}
// аналогічно з іншими 4 гранями
else if (idx == 2 || idx == 3)
{
j = (idx & 1) * 2;
for(i = 0; i < 3; i++)
for(k = 0; k < 3; k++)
tmp[k,2 - i] = a[i,j,k];
for(i = 0; i < 3; i++)
for(k = 0; k < 3; k++){
tmp[i,k].rotateX();
a[i,j,k] = tmp[i,k];
}
}
else if (idx == 4 || idx == 5)
{
i = (idx & 1) * 2;
for(j = 0; j < 3; j++)
for(k = 0; k < 3; k++)
tmp[k,2 - j] = a[i,j,k];
for(j = 0; j < 3; j++)
for (k = 0; k < 3; k++)
{
tmp[j, k].rotateY();
a[i, j, k] = tmp[j, k];
}
}
}
}
// крутимо грань под номером idx на кут angle (в градусах)
public void Rotate(int idx, int angle)
{
if (current == -1 || current == idx)
{
// обновляємо поворот
rotate[idx] += angle;
if (rotate[idx] % 90 != 0)
{
current = idx;
}
else
{
// якщо кут став кратним 90, то обертаємо
if ((rotate[idx] < 0) ^ (current == 2 || current == 3))
rot90(idx, 1);
else
rot90(idx, -1);
rotate[idx] = 0;
current = -1;
}
}
}
private int[] _angle=new int[4];
private bool[ , , ] ok= new bool[4,4,4];
private Small_Cube[,] tmp=new Small_Cube[4,4];
};
class EntryPoint{
static int CUBE_SIZE=13;
static int TIMER=30;
// позначаємо кольори:
static int[] c=new int[]{0xFFFFFF, 0xFFFF00, 0x0000FF, 0x00FF00, 0xFF0000, 0xCD853F};
// координати джерела світла
static float[] lightPos = new float[]{0, 100, 200, 0};
// проекції кута повороту на осі
static int xRot = 0, yRot = 0, zRot = 0;
static float translateZ = -32.0F;
// кубик-рубик
static Cube cube=new Cube();
static int timerOn = 0;
static void display()
{
Gl.glPushMatrix();
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT | Gl.GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
Gl.glColor3f(1, 0, 0);
Gl.glLightfv(Gl.GL_LIGHT0, Gl.GL_POSITION, lightPos);
Gl.glTranslatef(0, 0, translateZ);
Gl.glRotatef(xRot, 1, 0, 0);
Gl.glRotatef(yRot, 0, 1, 0);
Gl.glTranslatef(CUBE_SIZE / -2.0F, CUBE_SIZE / -2.0F, CUBE_SIZE / -2.0F);
cube.draw();
Gl.glPopMatrix();
Glut.glutSwapBuffers();
}
static void reshape(int w, int h)
{
Gl.glViewport(0, 0, w, h);
Gl.glMatrixMode(Gl.GL_PROJECTION);
Gl.glLoadIdentity();
float fAspect = (float)w/(float)h;
Glu.gluPerspective(60, fAspect, 1, 1000.0);
Gl.glMatrixMode(Gl.GL_MODELVIEW);
Gl.glLoadIdentity();
}
static void init()
{
Gl.glClearColor(0.0F, 0.0F, 0.0F, 0.0F);
// освітлення
float[] mat_specular=new float[]{0.3F, 0.3F, 0.3F, 0F};
float[] diffuseLight =new float[]{0.2F, 0.2F, 0.2F, 1F};
float[] ambientLight =new float[]{0.9F, 0.9F, 0.9F, 1.0F};
Gl.glShadeModel(Gl.GL_SMOOTH);
Gl.glMaterialfv(Gl.GL_FRONT, Gl.GL_SPECULAR, mat_specular);
Gl.glMateriali(Gl.GL_FRONT, Gl.GL_SHININESS, 128);
Gl.glLightfv(Gl.GL_LIGHT0, Gl.GL_DIFFUSE, diffuseLight);
Gl.glLightfv(Gl.GL_LIGHT0, Gl.GL_AMBIENT, ambientLight);
Gl.glEnable(Gl.GL_LIGHT0);
Gl.glEnable(Gl.GL_COLOR_MATERIAL);
Gl.glColorMaterial(Gl.GL_FRONT, Gl.GL_AMBIENT);
Gl.glEnable(Gl.GL_DEPTH_TEST);
Gl.glEnable(Gl.GL_LIGHTING);
// иніціалізуємо куб
cube.clear(CUBE_SIZE, c);
}
static void specialKeys(int key, int x, int y)
{
// клавиші вліво/вправо обертають по Y
// клавиши вгору/вниз обертають по X
// F1 - повертає в початкове положення
if (key == Glut.GLUT_KEY_DOWN)
{
xRot += 3;
if (xRot >= 360)
xRot -= 360;
Glut.glutPostRedisplay();
}
if (key == Glut.GLUT_KEY_UP)
{
xRot -= 3;
if (xRot < 0)
xRot += 360;
Glut.glutPostRedisplay();
}
if (key == Glut.GLUT_KEY_RIGHT)
{
yRot += 3;
if (yRot >= 360)
yRot -= 360;
Glut.glutPostRedisplay();
}
if (key == Glut.GLUT_KEY_LEFT)
{
yRot -= 3;
if (yRot < 0)
yRot += 360;
Glut.glutPostRedisplay();
}
if (key == Glut.GLUT_KEY_HOME)
{
translateZ += 5;
Glut.glutPostRedisplay();
}
if (key == Glut.GLUT_KEY_END)
{
translateZ -= 5;
Glut.glutPostRedisplay();
}
if (key == Glut.GLUT_KEY_F1)
{
cube.clear(CUBE_SIZE, c);
Glut.glutPostRedisplay();
}
}
static void keys(char key, int x, int y)
{
// якщо натиснули кнопку від 0 до 5 - починаємо поворот на 3 градуса
if (cube.current == -1 && key >= '0' && key < '6')
{
cube.Rotate(key - '0', 3);
display();
}
}
static void mouse(int key, int state, int x, int y)
{
if (key == Glut.GLUT_RIGHT_BUTTON && state == Glut.GLUT_DOWN)
{
timerOn = 1 - timerOn;
}
}
static void timer(int x)
{
Glut.glutTimerFunc(TIMER, timer, 0);
if (timerOn!=0)
{
if (cube.current == -1)
keys(rand() % 6 + '0', 0, 0);
else
cube.Rotate(cube.current, 3);
}
else
{
if (cube.current != -1)
cube.Rotate(cube.current, 3);
}
display();
}
static int Main()
{
Glut.glutInitDisplayMode(Glut.GLUT_DOUBLE | Glut.GLUT_RGB | Glut.GLUT_DEPTH);
Glut.glutInitWindowSize(800, 700);
Glut.glutInitWindowPosition(1, 1);
Glut.glutCreateWindow("Cube");
init();
Glut.glutDisplayFunc(display);
Glut.glutReshapeFunc(reshape);
Glut.glutKeyboardFunc(keys);
Glut.glutMouseFunc(mouse);
Glut.glutTimerFunc(TIMER, timer, 0);
Glut.glutSpecialFunc(specialKeys);
Glut.glutMainLoop();
return 0;
}
} |